PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İkinci El Araç Alırken İlk Yapılması Gerekenler



DilinJokeri
13.09.2013, 12:47
http://www.inciupload.com/imageuploads/images/798oto_alim3.jpg (http://www.inciupload.com/imageuploads/view.php?filename=798oto_alim3.jpg)

Hepimiz mutlaka başkasına ait olan bir şeyleri kullanmışızdır.

Bu ilkokulda arkadaşımızın fazla kalemi, lisede kravatı, belki de üniversitede evin bir odası, ya da başkasının daha önce kullanmış olduğu bir otomobili. Bir defa olsa da yapmış olduğumuz ikinci el kullanımı, ekonomik açıdan avantajlı gibi gözükse de dikkatli davranılmadığında bazı problemleri de beraberinde getirir.

Bu konuda maalesef ülkemizde çok yanlış yaklaşımlar var. Elbette hiç kaza yapmamış orijinal bir ikinci el otomobile herkes sahip olmak ister. Ama ekonomik açıdan bazılarımız için bu çok mümkün olmayabilir. Çünkü kaza yapmış otomobiller orijinallere göre daha ucuz fiyata satılır. İşte bu tür araçları alırken problem yaşamak istemiyorsak bazı ayrıntılara dikkat etmemiz gerekir.

Sahibinden ya da herhangi bir bayiden ikinci el araç alıyorsak birinci adımımız mutlaka aracın kendi servisindeki kayıtlara baktırmak olmalıdır. Aracın kilometresinin orijinal olup olmadığını ya da yapmış olduğu hasarların araca ne kaybettirdiğini, periyodik olarak bakımlarının yaptırılmış olup olmadığını bu kayıtlardan öğrenebiliriz. Biraz daha ayrıntıya inecek olursak aracın özelikle ön üç parçası -kaput ve çamurluklar- değişmiş ya da boyanmışsa bu aracı daha dikkatli inceletmemiz gerekir. Genelde önden yapılmış ciddi kazalarda bu ön üç parça zarar görüp boyanır. Bununla birlikte alt takımların ve motorun da iyice incelenmesi gerekir; çünkü aracın en önemli bölgesi olan ön taraf bu tür kazalarda ciddi zararlar görmüş olabilir. Bu tür araçlar iyi tamir edilmezse özelikle yüksek hızlardaki dengesizliği yüzünden sıkıntı yaşana bilinir.

İyi tamir edilmeyen motor ve alt takımlar sürekli problem çıkarmaya meyillidir; ama bu boyanmış parçalar aracın bir kapısı yada arka çamurluğu gibi lokal yerlerde ve ciddi kazalardan dolayı değilse inanın hiçbir sıkıntı yaratmamakla beraber canınızın sıkılmasının da gereği yoktur.

Gelelim kaza yapmış araçların değer kaybına: Aracın kaza yapmış ve boyanmış parçalarını incelettiğimizde aracın şase dediğimiz ana iskeletinin zarar gördüğü durumlarda -ki bu tür kazalarda özelikle yeni model araçlarda maliyeti yüksek olan hava yastıkları da açılmış olur- değer kaybı elbette ki daha fazla olacaktır. Bu tür hava yastığı açılmış kazalı araçların orijinal bir araçla kıyaslanıp değer kaybını genelde piyasadaki eksperler belirler. İşte en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biri de özelikle hava yastığı açılmış olan bu araçların pert kayıtlarının olup olmadığıdır. Bu tür araçların pert kaydının olup olmadığı Tramer sisteminden aracın geçmişine bakılarak öğrenilebilir. Bu da artık çok kolaydır. Bütün sigorta acenteleri hatta telefonla bazı numaralara mesaj atarak bile bu bilgiye ulaşılabilirsiniz

Eğer biraz bu işten anlıyor ve alacağınız aracın servis ya da Tramer kayıtlarına çok önem vermeyip kaderinize razı geliyorsanız hiç değilse kandırılmamak için bazı şeyleri siz de kontrol edebilirsiniz. Aracın kaputunu açtığınızda özelikle kaput ve çamurluklarının şaseyle birleşme noktalarındaki punta ve somunlara dikkat edin. Eğer bu bölgelerde aşınma ya da boya lekeleri varsa şüphelenenin. Daha da usta bir alıcıysanız boyanın dış yüzeydeki dalgalanmasından tutunda pıhtılar ve aracın diğer parçalarındaki renk uyumsuzluğunu da zaten fark edeceksinizdir. Tabi ki bunun için en az yirminci kez ikinci el araç alıyor olmanız gerekir!

Emre KILIÇ / Otomotiv Sektörü

MeY
13.09.2013, 20:30
yep yeni bir araba istiyorum